Info o podujatí
Témy konferencie:
1. blok: Rozvoj slovenského retailu a regionálny rozvoj
Slovenský retailový trh sa transformuje. Zmeny v dizajne, veľkosti a prevádzkovom koncepte predajní, ktoré sa udiali v priebehu posledných 20 rokov, reflektujú meniace sa spotrebiteľské správanie, technologický pokrok a dôraz na udržateľné riešenia. Diskutujúci sa budú venovať vplyvu globalizácie a digitalizácie na slovenský retailový trh a jeho integrácii do širšieho európskeho kontextu.
Zhodnotia úlohu retailových reťazcov v podpore slovenských regiónov a lokálnych výrobcov a budú diskutovať o ekonomickom rozvoji a udržateľnosti miestnych komunít prostredníctvom integrácie regionálnych produktov do maloobchodných sietí. Zamerajú sa tiež na problematiku spolupráce medzi retailom a regionálnymi producentmi v kontexte udržateľného rozvoja.
2. blok: Sú slovenské potraviny kvalitné a bezpečné?
Časť spotrebiteľov dodnes polemizuje o tom, či sa slovenská potravinárska produkcia kvalitou vyrovná zahraničnej. Slovensko je však členom Európskej únie a pravda je taká, že výrobcovia potravín musia dodržiavať európske štandardy kvality. Aj vďaka tomu sa môžu viaceré slovenské firmy tešiť nielen z rastu, ale aj z úspechov na zahraničných trhoch. Účastníci panelu budú diskutovať o tom, ako sa v praxi kontroluje kvalita potravín a dodržiavanie štandardov EÚ, a tiež o tom, čo môže túto kontrolu komplikovať.
Súčasťou tohto panelu bude aj téma privátnych značiek vo vzťahu k spotrebiteľským preferenciám. Spíkri budú hľadať odpovede na otázky, ako privátne značky ovplyvňujú trh a ako sa vyvíjajú, aké výzvy a prínos má budovanie privátnych značiek pre retailové reťazce. Budú zároveň analyzovať slovenského spotrebiteľa, jeho preferencie a správanie v kontexte trendov udržateľnosti, online lojalitných programov a smart aplikácií a rastúcich nárokov na kvalitu.
3. blok: Tlak na ceny a regulácie v sektore
Inflácia v posledných rokoch výrazne zasiahla celý dodávateľský reťazec, od výrobcov až po spotrebiteľov. Rastúce náklady na výrobu nútia producentov zvyšovať veľkoobchodné ceny, čo následne vytvára tlak na maloobchodníkov pri stanovovaní konečných cien pre zákazníkov.Cieľom panelu je poskytnúť komplexný pohľad na aktuálnu situáciu v sektore, identifikovať kľúčové výzvy a navrhnúť možné riešenia pre udržateľný rozvoj maloobchodu.
Ako dosiahnuť rovnováhu medzi cenovou politikou predajcov a kúpyschopnosťou obyvateľstva Kde sú hranice cenovej regulácie a aké sú jej potenciálne dôsledky? Ktoré krajiny reguláciu zaviedli a aké to ovplyvnilo sektor? Aké sú aktuálne trendy vo vývoji cien potravín na Slovensku a aké sú prognózy do budúcnosti? Okrem týchto otázok sa diskusia zameria aj na ďalšie faktory ovplyvňujúce ceny a konkurencieschopnosť v maloobchode, vrátane vplyvu regulácie na podnikateľské prostredie, vplyvu zmien zákonov na zamestnávanie a inovácií v oblasti efektivity a optimalizácie nákladov v retaile.
4. blok: Konkurencieschopnosť a sebestačnosť slovenského potravinárstva
Slovenská potravinová sebestačnosť sa ocitla v začarovanom kruhu. Je nízka a veľké množstvo potravín sa dováža zo zahraničia. Účastníci budú hľadať riešenia tohto problému a zamyslia sa nad tým, prečo Slovensko dováža potraviny a či to súvisí s nedostatočnou domácou produkciou. Dôležitou témou bude aj úloha modernizácie potravinárskych podnikov pri zvyšovaní výrobných kapacít a sebestačnosti krajiny.
Súčasťou panelu bude tiež diskusia o stratégiách pre dlhodobú konkurencieschopnosť potravinárskych podnikov. K nej vedú inovácie, investície a implementácia nových technológií, no významnú úlohu pri zabezpečení trvalej udržateľnosti a konkurencieschopnosti zohráva aj vláda a súkromný sektor. Diskutujúci sa pokúsia načrtnúť perspektívy rastu slovenského potravinárskeho priemyslu v rámci globálneho trhu.
Konferenciu bude moderovať šéfredaktor týždenníka TREND Ronald Ižip.
*Organizátor si vyhradzuje právo na zmenu programu.
Bližšie info:
Anna Olexová
anna.olexova@newsandmedia.sk +421 905 900 612
Program
8:15 - 9:00 | Registrácia a ranná káva |
9:00 - 9:20 | Otvorenie konferencie a úvodné slovo: minister pôdohospodárstva SR Richard Takáč |
9:20 - 10:30 | 1. blok: Rozvoj slovenského retailu a regionálny rozvoj
|
10:30 - 10:45 | Coffee break |
10:45 - 12:00 | 2. blok: Sú slovenské potraviny kvalitné a bezpečné?
|
12:00 - 13:00 | Obed a networking |
13:00 - 14:30 | 3. blok: Tlak na ceny a regulácie v sektore
|
14:30 - 14:45 | Coffee break |
14:45 - 16:00 | 4. blok: Konkurencieschopnosť a sebestačnosť slovenského potravinárstva
|
Sociálne siete