Obchodné trendy 2024

Potraviny SK: cena, kvalita a udržateľnosť

Info o podujatí


Témy konferencie:

1. blok: Rozvoj slovenského retailu a regionálny rozvoj

Slovenský retailový trh sa transformuje. Zmeny v dizajne, veľkosti a prevádzkovom koncepte predajní, ktoré sa udiali v priebehu posledných 20 rokov, reflektujú meniace sa spotrebiteľské správanie, technologický pokrok a dôraz na udržateľné riešenia. Diskutujúci sa budú venovať vplyvu globalizácie a digitalizácie na slovenský retailový trh a jeho integrácii do širšieho európskeho kontextu.

Zhodnotia úlohu retailových reťazcov v podpore slovenských regiónov a lokálnych výrobcov a budú diskutovať o ekonomickom rozvoji a udržateľnosti miestnych komunít prostredníctvom integrácie regionálnych produktov do maloobchodných sietí. Zamerajú sa tiež na problematiku spolupráce medzi retailom a regionálnymi producentmi v kontexte udržateľného rozvoja.

2. blok: Sú slovenské potraviny kvalitné a bezpečné?

Časť spotrebiteľov dodnes polemizuje o tom, či sa slovenská potravinárska produkcia kvalitou vyrovná zahraničnej. Slovensko je však členom Európskej únie a pravda je taká, že výrobcovia potravín musia dodržiavať európske štandardy kvality. Aj vďaka tomu sa môžu viaceré slovenské firmy tešiť nielen z rastu, ale aj z úspechov na zahraničných trhoch. Účastníci panelu budú diskutovať o tom, ako sa v praxi kontroluje kvalita potravín a dodržiavanie štandardov EÚ, a tiež o tom, čo môže túto kontrolu komplikovať.

Súčasťou tohto panelu bude aj téma privátnych značiek vo vzťahu k spotrebiteľským preferenciám.   Spíkri budú hľadať odpovede na otázky, ako privátne značky ovplyvňujú trh a ako sa vyvíjajú, aké výzvy a prínos má budovanie privátnych značiek pre retailové reťazce. Budú zároveň analyzovať slovenského spotrebiteľa, jeho preferencie a správanie v kontexte trendov udržateľnosti, online lojalitných  programov a smart aplikácií a rastúcich nárokov na kvalitu.

3. blok: Tlak na ceny a regulácie v sektore

Inflácia v posledných rokoch výrazne zasiahla celý dodávateľský reťazec, od výrobcov až po spotrebiteľov. Rastúce náklady na výrobu nútia producentov zvyšovať veľkoobchodné ceny, čo následne vytvára tlak na maloobchodníkov pri stanovovaní konečných cien pre zákazníkov.Cieľom panelu je poskytnúť komplexný pohľad na aktuálnu situáciu v sektore, identifikovať kľúčové výzvy a navrhnúť možné riešenia pre udržateľný rozvoj maloobchodu.

Ako dosiahnuť rovnováhu medzi cenovou politikou predajcov a kúpyschopnosťou obyvateľstva Kde sú hranice cenovej regulácie a aké sú jej potenciálne dôsledky? Ktoré krajiny reguláciu zaviedli a aké to ovplyvnilo sektor? Aké sú aktuálne trendy vo vývoji cien potravín na Slovensku a aké sú prognózy do budúcnosti? Okrem týchto otázok sa diskusia zameria aj na ďalšie faktory ovplyvňujúce ceny a konkurencieschopnosť v maloobchode, vrátane vplyvu regulácie na podnikateľské prostredie, vplyvu zmien zákonov na zamestnávanie a inovácií v oblasti efektivity a optimalizácie nákladov v retaile.

4. blok: Konkurencieschopnosť a sebestačnosť slovenského potravinárstva

Slovenská potravinová sebestačnosť sa ocitla v začarovanom kruhu. Je nízka a veľké množstvo potravín sa dováža zo zahraničia. Účastníci budú hľadať riešenia tohto problému a zamyslia sa nad tým, prečo Slovensko dováža potraviny a či to súvisí s nedostatočnou domácou produkciou. Dôležitou témou bude aj úloha modernizácie potravinárskych podnikov pri zvyšovaní výrobných kapacít a sebestačnosti krajiny.

Súčasťou panelu bude tiež diskusia o stratégiách pre dlhodobú konkurencieschopnosť potravinárskych podnikov. K nej vedú inovácie, investície a implementácia nových technológií, no významnú úlohu pri zabezpečení trvalej udržateľnosti a konkurencieschopnosti zohráva aj vláda a súkromný sektor. Diskutujúci sa pokúsia načrtnúť perspektívy rastu slovenského potravinárskeho priemyslu v rámci globálneho trhu.

Konferenciu bude moderovať šéfredaktor týždenníka TREND Ronald Ižip.

*Organizátor si vyhradzuje právo na zmenu programu.

Bližšie info:

Anna Olexová
anna.olexova@newsandmedia.sk +421 905 900 612

Program


8:15 - 9:00

Registrácia a ranná káva

9:00 - 9:20

Otvorenie konferencie a úvodné slovo: minister pôdohospodárstva SR Richard Takáč

9:20 - 10:30

1. blok: Rozvoj slovenského retailu a regionálny rozvoj
Pozvanie do diskusie dostali:

  • Martin Kadlec, majiteľ Holíčskeho pivovaru
  • Martin Krajčovič, predseda Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO)
  • Jana Venhartová, riaditeľka Potravinárskej komory Slovenska (PKS)
  • Richard Bendík, riaditeľ nákupu a marketingu spoločnosti Kaufland Slovenská republika

 

10:30 - 10:45

Coffee break

10:45 - 12:00

2. blok: Sú slovenské potraviny kvalitné a bezpečné?
Pozvanie do diskusie dostali:

  • Daniel Molnár, podpredseda Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK)
  • Maroš Kminiak, predseda Zväzu ekologického poľnohospodárstva (Ekotrend Slovakia)
  • Marián Glovaťák, predseda Združenia mladých farmárov Slovenska (ASYF)
  • Ján Husák, Obchodný riaditeľ a člen predstavenstva Tatranská mliekareň
  • Martin Nagy, riaditeľ obchodu spoločnosti Lidl Slovenská republika
12:00 - 13:00

Obed a networking

13:00 - 14:30

3. blok: Tlak na ceny a regulácie v sektore
Pozvanie do diskusie dostali:

  • Zástupca Ministerstva hospodárstva SR
  • Igor Čajko, riaditeľ projektového rozvoja spoločnosti Alfa Bio
  • Martin Vlachynský, analytik Inštitútu ekonomických a spoločenských analýz (INESS)
  • Gábor Báthory, právny poradca zo spoločnosti Advant Beiten
  • Nicollo Ciulli, poradca pre konkurencieschopnosť a obchodné vzťahy zo spoločnosti Eurocommerce
14:30 - 14:45

Coffee break

14:45 - 16:00

4. blok: Konkurencieschopnosť a sebestačnosť slovenského potravinárstva
Pozvanie do diskusie dostali:

  • Zástupca koaličnej politickej strany
  • Ivan Štefunko, poslanec Národnej rady SR a člen Výboru pre hospodárske záležitosti
  • Mario Juliny, analytik, poverený riadením Inštitútu pôdohospodárskej politiky (IPP)

Spíkri


Martin Kadlec
Majiteľ Holíčskeho pivovaru
Nicollo Ciulli
Poradca pre konkurencieschopnosť a obchodné vzťahy zo spoločnosti Eurocommerce
Ján Husák
Obchodný riaditeľ a člen predstavenstva Tatranská mliekareň
Daniel Molnár
Podpredseda Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK)
Marián Glovaťák
Predseda Združenia mladých farmárov Slovenska (ASYF)
Mário Juliny
Analytik, poverený riadením Inštitútu pôdohospodárskej politiky (IPP)
Richard Bendík
Riaditeľ nákupu a marketingu spoločnosti Kaufland Slovenská republika
Ivan Štefunko
Poslanec Národnej rady SR a člen Výboru pre hospodárske záležitosti
Martin Nagy
Riaditeľ obchodu spoločnosti Lidl Slovenská republika
Richard Takáč
Minister pôdohospodárstva SR
Ronald Ižip
Šéfredaktor TRENDu a moderátor konferencie

Partneri


ORGANIZAČNÝ GARANT

USPORIADATEĽ

ZÁŠTITA

GENERÁLNI PARTNERI

HLAVNÍ PARTNERI

Sociálne siete


Výstupy z konferencie


Zadali ste nesprávne heslo alebo meno. Prosím skúste to znovu.