Mediálne trendy 2025

Aká je budúcnosť tradičných médií?

Info o podujatí


Na aktuálnom ročníku konferencie Mediálne trendy budeme diskutovať na nasledujúce témy:

1.) Médiá: Aká je budúcnosť tradičných médií?

Tradičné médiá čelia bezprecedentným výzvam – dlhoročnému poklesu predaja tlače, rastu digitálnych platforiem a politickým či legislatívnym tlakom. Ako sa menia modely ich financovania? Sú alternatívne médiá skutočnou konkurenciou? A odzrkadľuje aktuálne meranie návštevnosti IAB monitor reálnu hodnotu mediálneho trhu? Odpovede prinesú lídri najväčších slovenských mediálnych domov.

2.) Verejnoprávne vs. komerčné TV: Aká má byť ich úloha v spoločnosti?

Verejnoprávna televízie bojujú o nezávislosť a stabilné financovanie, kým komerčné stanice hľadajú rovnováhu medzi sledovanosťou a kvalitou obsahu. Kto má zabezpečiť objektívne spravodajstvo? Ako si televízie delia práva na športové prenosy a veľké zábavné formáty? A prežije lineárna TV exodus divákov?

3.) Pôvodná TV tvorba: Výzvy kreatívneho prostredia

Kvalitná lokálna tvorba je kľúčom k udržaniu divákov. No aká je cena originality v dobe globálnych produkcií? Ako televízie bojujú s rastúcimi nákladmi a aké formáty majú šancu uspieť? Prinesie umelá inteligencia revolúciu v scenáristike? A prečo je ESG čoraz dôležitejšie pri výrobe obsahu?

4.) Lineárne televízie vs. streamovacie služby: Súboj o diváka

Streamovacie platformy menia spôsob, akým diváci konzumujú obsah. Kto dnes dominuje trhu – lokálne alebo globálne VOD služby? Aká je budúcnosť predplatného a reklamy v digitálnej televízii? A dokáže connected TV efektívne prepojiť televíziu a digitálny marketing?

5.) Influenceri: Efektívny marketing alebo voňavá bublina?

Spolupráca televízií s influencermi sa stáva bežnou praxou, no kde sú hranice? Kedy je influencer silným komunikačným partnerom a kedy len krátkodobým trendom? Ako televízie chránia svoju značku a brand safety v spolupráci s tvorcami obsahu? A nahradí AI digitálnych influencerov?

6.) Spravodajstvo pod tlakom: Aktivizmus verzus objektivita

Médiá sa stávajú aktérmi spoločenských zmien, no kde je hranica medzi spravodajstvom a aktivizmom aj v kontexte politických diskusií. Ako si udržať objektivitu v polarizovanej dobe? Čelíme kríze dôvery v tradičné médiá? A môže umelá inteligencia pomôcť ušetriť čas a peniaze, priniesť nezávislý pohľad alebo je skôr skôr hrozbou?

Bližšie info:

Anna Olexová
anna.olexova@newsandmedia.sk +421 905 900 612

Program


8:30 - 9:00

Registrácia a ranná káva

9:00 - 10:00

1.blok Médiá: Aká je budúcnosť tradičných médií?
Pozvanie do diskusie dostali:

  • Michal Teplica, generálny riaditeľ vydavateľstva News and Media Holding
  • Alexej Fulmek, generálny riaditeľ vydavateľstva Petit Press
  • Lukáš Fila, generálny riaditeľ vydavateľstva N Press
10:00 - 10:15

Coffee break

10:15 - 11:15

2.blok Verejnoprávne vs. komerčné TV: Aká má byť ich úloha v spoločnosti?
Pozvanie do diskusie dostali:

  • Igor Slanina, generálny riaditeľ STVR
  • Peter Gažík, generálny riaditeľ skupiny Markíza
  • Marcel Grega, generálny riaditeľ JOJ Goup
  • Ján Svoboda, generálny riaditeľ TA3, OUR MEDIA SR
11:15 - 11:30

Coffee break

11:30 - 12:30

3. blok Pôvodná TV tvorba: Výzvy kreatívneho prostredia
Pozvanie do diskusie dostali:

  • Alexandra Dubovská, riaditeľka Centra výroby skupiny Markíza
  • Slávka Adamíková, JOJ
  • Vincent Štofaník, STVR
  • Tereza Polachová, ČT
12:30 - 13:15

Obed

13:15 - 14:15

4.blok Lineárne televízie vs. streamovacie služby: Súboj o diváka
Pozvanie do diskusie dostali:

  • Kristián Baráti, Segment Director Markíza
  • Martin Heržo, Obchodný riaditeľ JOJ Group
  • Anetta Krátka, STVR
  • Peter Valentovič, CEO Media and Digital Services
14:15 - 14:30

Coffee break

14:30 - 15:30

5.blok Influenceri: Efektívny marketing alebo voňavá bublina?
Pozvanie do diskusie dostali:

  • Michal Borec, Riaditeľ Centra marketingu, Markíza
  • Ivana Semjanová, Marketingová riaditeľka JOJ
  • Martin Kukoľ, Managing Director, Call Crispy
15:30 - 15:45

Coffee break

15:45 - 16:45

6.blok Spravodajstvo pod tlakom: Aktivizmus verzus objektivita
Pozvanie do diskusie dostali:

  • Zuzana Martináková, riaditeľka spravodajstva a publicistiky, TA3
  • Mária Hlucháňová/Peter Nittnaus, STVR
  • Dárius Haraksin, JOJ
  • Michal Kratochvíl, Riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky, Markíza

Partneri


ORGANIZAČNÝ GARANT

USPORIADATELIA

PARTNER

Sociálne siete


Výstupy z konferencie


Zadali ste nesprávne heslo alebo meno. Prosím skúste to znovu.