HORECA manažment 2019

HORECA je biznis ľudí pre ľudí

Minulé podujatia zo série Horeca manažment.

Info o podujatí


12. marec

Štát sa rozhýbal, uvidíme kam zájde
Štát po dlhom čase vypočul požiadavky sektora. Máme rekreačné poukazy pre zamestnancov väčších firiem a DPH za ubytovacie služby zníženú na polovicu. Pocítil už cestovný ruch vplyv týchto zmien? Aké ďalšie kroky hotely a reštaurácie očakávajú? Jednoduchšie zamestnávanie cudzincov, jasné pravidlá pre zdieľanú ekonomiku, čo prinesú e-kasy…? A čo očakáva štát? Celkom isto podporu legálnej zamestnanosti aj pri vyššej minimálnej mzde, väčšiu daňovú transparentnosť… A čo ešte?
Okrúhly stôl
Zástupcovia ministerstva dopravy a výstavby, financií, Zväzu hotelov a reštaurácií Slovenska a ďalší významní hráči v hotelovom biznise

Ponúknite viac ako štandard
HORECA napriek náporu technológií zostáva biznisom ľudí pre ľudí. Dôležité je, aby každý hosť odišiel spokojný, s pocitom, že dostal toľko, ako očakával. A lepšie je, ak získa aj ďalšiu pridanú hodnotu, ktorou sa hotel odlišuje od ostatných. Aké sú moderné trendy, ktoré pri ekonomickej udržateľnosti dokážu hosťom ponúknuť viac, ako je štandard? Inšpirujte sa príkladmi, ktoré sa ukázali ako mimoriadne úspešné.

Ekologické hotely
Biznis šetrný k životnému prostrediu bude priťahovať čoraz viac hostí. Ekologický prístup je zároveň ekonomicky výhodný, pretože okrem dobrého imidžu prináša reálne úspory energií a materiálu.

Hotely pre rodiny
Existujú hotely, kde rodiny s malými deťmi príliš nevítajú, uprednostňujú pokoj a intimitu pre svojich hostí. Naopak, mnohé v nich vidia dôležitú cieľovú skupinu, ktorá sa stále rozrastá a je ekonomicky silná. Pochopili, že ak sú v hoteli spokojné deti, sú spokojní aj rodičia. Ako to dosiahnuť?

Miestna gastronómia
Využívate v kuchyni hotela a reštaurácie lokálne potraviny a potraviny od malých farmárov? Aké sú za a proti? Môže to byť vôbec efektívne?

Hviezda večera
Zoltan Kecskemethy, general manager, Aria Hotel Budapešť, sieť Library Hotels Collection
Luxusný boutique hotel Aria v Budapešti označil vlani portál TripAdvisor za najlepší hotel na svete. Čo je základom tohto výnimočného úspechu?

TREND TOP reštaurácie a hotely 2019
Slávnostné vyhlásenie a odovzdanie ocenení najlepším reštauráciám, hotelom a penziónom, šéfkuchárom a someliérom za rok 2019.

13. marec

Kto brzdí biznis? Ľudia alebo manažéri?
Najdôležitejší produkt, ktorý hotel ponúka, je kvalita ľudí, ktorí v ňom pracujú. Môže mať v hoteli všetko tip-top, ak nemá stály a kvalitný personál, bojuje s problémami. Atmosféru hotela určuje pozitívny prístup a ten by mal vychádzať od riaditeľa a majiteľa zariadenia. Zamestnanci sa väčšinou správajú k hosťom tak, ako sa správajú riaditeľ a majiteľ k zamestnancom. Ako byť dobrým zamestnávateľom? Ako sa presadiť v konkurencii ostatných a získať tých správnych zamestnancov?

Dane a rekreačné poukazy
Od začiatku roka máme príspevok na rekreáciu zamestnancov a DPH za ubytovacie služby zníženú na polovicu. To je dobrá správa pre hotelierov, hoci na druhej strane zvýšila sa minimálna mzda a v budúcom roku možno porastie na šesťsto eur. Štát za svoju ústretovosť zároveň očakáva vyššiu daňovú transparentnosť, čo sa v polovici roka prejaví aj v zavedení eKás.

Technológie nie sú nepriateľ
Podľa analýz existuje len 0,4-percentná pravdepodobnosť, že riaditeľa hotela v budúcnosti nahradí umelá inteligencia. Napriek tomu je dobré mať po ruke chytré systémy a fandiť novým technológiám. Sú výborným pomocníkom pri manažovaní aj v marketingu. Sociálne siete nás pohltili a ponúkli skvelú možnosť za málo peňazí sa zviditeľniť. Ktoré nástroje sú dnes najefektívnejšie a ako ich využiť v prospech biznisu?

Bližšie info:

Nina Dzedzinová
nina.dzedzinova@newsandmedia.sk (02) 3213 1212

Program


12. marec
12.00 - 13.00 H

REGISTRÁCIA ÚČASTNÍKOV A KÁVA S TÝŽDENNÍKOM TREND

13.00 – 14.15 H

Štát sa rozhýbal, uvidíme kam zájde

Čísla neklamú. Analýza incomingového turizmu
Peter Fusek, COO v Instarea, Sales v Market Locator SK

Okrúhly stôl
Tomáš Ondrčka, prezident Asociácie hotelov a reštaurácií SR
Bohuš Hlavatý, predseda predstavenstva, Tatry Mountain Resorts
Jiří Matýsek, Hotels Account manager, Booking.com
Peter Ďurček, štátny tajomník, MDV SR

Moderujú: Jarmila Horváthová, Ľubomír Jurina, týždenník TREND

14.15 - 14.45 H

PRESTÁVKA

14.45 - 16.30 H

Ponúknite viac ako štandard

Ekologické hotely
Katja Leveringhaus, riaditeľka, Oberstdorf Resorts, Nemecko, koncept športových energeticky pasívnych hotelov, prvý v Európe

Hotely pre rodiny
Michal Kič, riaditeľ, hotel Partizán
Lenka Maťašovská
, marketingová riaditeľka

Hotely pre dospelých
Grzegorz Kuras
, riaditeľ Adult Only hotela Prezydent Krynica, Krynica Zdrój, Poľsko

Miestna gastronómia
Michal Škorec, šéfkuchár Lavante Sky Restaurant, Dubnica nad Váhom

Moderuje: Jarmila Horváthová, týždenník TREND

16.30 - 16.45 H

PRESTÁVKA

16.45 - 17.45 H

Príbehy úspešných

Luxusná košická kaviareň Slávia láka návštevníkov svojou neopakovateľnou atmosférou od roku 1900. Jej nový príbeh sa začal písať po kompletnej rekonštrukcii.
Juraj Hruška, executive chef, Kaviareň Slavia, člen predstavenstva Gourmet klub

Luxusný boutique hotel Aria v Budapešti označil vlani portál TripAdvisor za najlepší hotel na svete. Čo je základom tohto výnimočného úspechu?
Zoltan Kecskemethy, general manager, Aria Hotel Budapešť, sieť Library Hotels Collection

Moderuje: Branislav Benčat, šéfredaktor týždenníka TREND

19.30 - 24.00 H

TREND TOP reštaurácie a hotely 2019

Slávnostné odovzdávanie ocenení najlepším reštauráciám, hotelom a penziónom, šéfkuchárom a somelierom

 

13. marec
8.30 - 9.30 H

REGISTRÁCIA ÚČASTNÍKOV A KÁVA S TÝŽDENNÍKOM TREND

9.30 - 10.30 H

Kto brzdí biznis? Ľudia alebo manažéri? Panelová diskusia

Pavel Hlinka, nestor českého hotelierstva, vedúci sekcie pre vzdelávanie Asociácie hotelov a reštaurácií ČR
Peter Ďurčo, majiteľ a šéfkuchár TOP Restaurant, Žilina

Reputačný manažment
Dalibor Slávik, SLAVIK & STELL – Executive Search & Advisory

Sú cudzinci riešením pracovnej krízy?
Pavol Norulák
, konateľ, Across Borderland Consulting

Moderuje: Iveta Pupišová, konzultant, Ľubomír Jurina, týždenník TREND

10.30 - 10.45 H

PRESTÁVKA

10.45 - 12.00 H

Nové dane a rekreačné poukazy

Rekreačné poukazy z pohľadu hoteliera
Aleš Mlátilík, CEO, ZĽAVOMAT
Igor Janok, Asociácia moderných benefitov
Martin Rakovský, majiteľ rezervačného portálu Bookio, zľavového portálu Zľava dňa

Zavedenia e-kasy. Výhody a úskalia
Peter Vanko, vedúci oddelenia evidencie tržieb, Finančné riaditeľstvo SR

Moderuje: Ľubomír Jurina, týždenník TREND

12.00 - 12.15 H

PRESTÁVKA

12.15 - 13.30 H

Technológie nie sú nepriateľ

IT riešenia
Rozwitha Bieber, riaditeľka, DoubleTree by Hilton Hotel Bratislava, Digitálny kľúč

Digitálny asistent pre hostí a pomocník pre hotelový personál
David Zelinko, Sales & Digital Manager, I am MAX + hotel

Martin Slivka, Director of Sales and Marketing, Wellnes Hotel Patince

Sociálne siete a marketing
Ondrej Krivuš, externý marketingový poradca

Moderuje: Róbert Tóth, General Manager, Radisson Blu Carlton Hotel

13.00 - 14.00 H

OBED

Program ENG


12 March
13.00 – 14.15 H

The State took finally action, we’ll see how much it will help
After a long time, the State listened to the HORECA industry’s requirements. We have recreation vouchers for employees of large companies and accommodation VAT was reduced by 50%. Has tourism already felt the impact of the change? What other actions are expected by hotels and restaurants? Easier employment of foreigners, clear rules for shared economics, e-cash desks…? And what does the State expect? No doubt legal employment even with higher minimum wage, more fiscal transparency… And what else?

Roundtable
Representatives from the Ministries of Transport and Construction, Finance and Labor, Social Affairs and Family of the SR
Tomáš Ondrčka, President, Association of Hotels and Restaurants of the SR
Bohuš Hlavatý, CEO, Tatry Mountain Resorts
Branislav Kuric, Senior Account Manager, Booking.com, Slovakia
Peter Ďurček, State Secretary, Ministry of Transport and Construction of the SR
Igor Paule, Director, Department of State Tourism Policy, Tourism Section, Ministry of Transport and Construction of the SR
Representatives of the Ministries of Finance and Labor, Social Affairs and Family of the SR

14.15 - 14.45 H

COFFEE BREAK

14.45 – 16.30 H

Let’s offer more than the standard
Despite many new technologies, HORECA remains a business of people for people. What matters is for each guest to leave satisfied, with a feeling that they got what they expected. And it’s even better if they get even more added value. This is what distinguishes the hotel from its competitors. What are modern trends able to provide guests with more than just the standard and that are economically sustainable? Get inspired by role models that proved extremely successful.

Environmentally friendly hotels
Environmentally friendly business will attract more and more guests. Environmentally friendly approach is economically convenient because next to good image it provides actual energy and material savings.
Katja Leveringhaus, Manager, Oberstdorf Resorts, Germany, concept of sports & passive energy hotels, the first of its kind in Europe

Family hotels
There are hotels where tranquility and intimacy of guests are preferred. On the other hand, many hotels consider families with children an important target group that is continually growing and is economically strong. They understood that if children are happy at their hotel, parents will be just as happy.
Lenka Maťašovská, Marketing Manager, SYNOT Holiday (Hotel Elizabeth, Zelená žaba swimming pool, Grandhotel TATRA Veľké Karlovice)

Hotels for adults
Grzegorz Kuras, Manager, Adult Friendly Hotel Prezydent Krynica, Krynica Zdrój, Poland

Local gastronomy
Is your hotel kitchen and restaurant using local foods and foods coming from small farmers? What are the pros and cons? Can this be effective at all?
Igor Čehy, Chef, RIVERBANK Restaurant

16.30 - 16.45 H

COFFEE BREAK

16.45 – 17.45 H

Success stories

Luxury Košice café Slávia has been luring its visitors with a unique atmosphere since 1900. It started a new story after a complete reconstruction.
Juraj Hruška, Executive Chef, Slavia Café, member of the board of the Gourmet Club

Last year, the luxury boutique hotel Aria in Budapest was labeled by TripAdvisor the best hotel worldwide. What’s behind this exceptional success?
Zoltan Kecskemethy, General Manager, Aria Hotel Budapest, part of the chain Library Hotels Collection

19.30 – 24.00 H

TREND TOP Restaurants and Hotels 2019

Award giving ceremony to best restaurants, hotels and pensions, chefs and sommeliers

13 March
09.30 – 11.00 H

Who is halting business? People or managers?
The most important product offered by hotels is the quality of the people working in the hotel. Everything can be perfect at a hotel, but unless there is stable and high quality staff, the hotel will face problems. The hotel’s atmosphere depends on positive attitude that should be based on the hotel’s general manager and owner. Employees usually behave to guests the way the general manager and the owner treat their employees. How to be a good employer? How to succeed among competitors and get the right employees?

Pavel Hlinka, founder of the Czech hotel industry, head of the training section, Association of Hotels and Restaurants of the Czech Republic
Denisa Vágner, General Manager, Hotel Yasmin Košice
Reputation management
Dalibor Slávik, Slávik and Stell

Are foreigners a solution for the labor crisis?
Pavol Norulák, Registered Agent, Across Borderland Consulting

11.00 - 11.30 H

COFFEE BREAK

11.30 – 13.00 H

Technologies are not an enemy
Based on analyses, there is only a 0.4 percent probability that a hotel manager will be replaced by artificial intelligence in the future. Despite that it is a good idea to keep smart systems at hand and be a fan of new technologies. They are very helpful both in management and marketing. Social networks are all around us and they provide a great opportunity to become visible at a low cost. Which tools are most effective today and how to use them in a way that favors business?

IT solutions
Rozwitha Bieber, Manager, DoubleTree by Hilton Hotel Bratislava, online check in system
David Zelinko, Sales & Digital Manager of I am MAX + hotel

Social networks and marketing
How marketing strategy can be improved thanks to the booking system
Martin Rákovský, owner of the Bookio booking portal and of the Zľava Dňa discount portal
Ondrej Krivuš, influencer and performance marketing

13.00 - 14.00 H

LUNCH

Spíkri


Peter Fusek
COO v Instarea, Sales v Market Locator SK
Tomáš Ondrčka
prezident Asociácie hotelov a reštaurácií SR
Bohuš Hlavatý
predseda predstavenstva, Tatry Mountain Resorts
Jiří Matýsek
Hotels Account manager, Booking.com
Peter Ďurček
štátny tajomník, MDV SR
Katja Leveringhaus
riaditeľka, Oberstdorf Resorts
Michal Kič
riaditeľ, Hotel Partizán, Tále
Lenka Maťašovská
marketingová riaditeľka
Grzegorz Kuras
riaditeľ hotela Prezydent Krynica
Michal Škorec
šéfkuchár Lavante Sky Restaurant
Juraj Hruška
executive chef, Kaviareň Slavia

Fotogaléria 2018


Partneri


Organizačný garant

Usporiadateľ

Generálni partneri

Mediálny partner

Sociálne siete


Výstupy z konferencie


Zadali ste nesprávne heslo alebo meno. Prosím skúste to znovu.